Bağırsak Kanseri Tedavisi

Tedavi tümörün büyüklüğüne, kanserin kolon veya rektumun katmanlarında ne kadar derine yayıldığına ve karaciğer veya lenf düğümleri dahil diğer organlara yayılıp yayılmadığına bağlıdır. Eğer kanser bir poliple sınırlıysa, onu çıkarmak için kolonoskopi adı verilen bir işlem ile hastalık tedavi edilebilir.

Ameliyat gerekirse, kanserin evresine ve yerine bağlı olarak verilebilecek bazı tedaviler vardır:

Neo-adjuvan radyoterapi ve / veya kemoterapi: Genellikle bu tedavi ameliyattan önce verilir. Kanser hücrelerini küçültür ve öldürür, böylece cerrahi prosedürleri kolaylaştırır ve başarılı olma olasılığı artar.

Adjuvan kemoterapi ve / veya radyoterapi: Ameliyat sonrası vücutta kalan kanser hücrelerini öldürmek için verilen tedavi.

Kanser kolonda yayıldıysa, cerrah yakındaki lenf bezleriyle birlikte bir kolektomi prosedürü ile bağırsağın bir kısmını çıkarabilir. Robotik/Laparoskopik teknoloji ve fiber optik alanındaki gelişmeler, cerrahların sıklıkla hasta rahatsızlıklarını ve iyileşme süresini en aza indiren küçük kesiler kullanarak prosedürleri gerçekleştirebilmelerini sağlamıştır.

Kanser rektumda ise, ameliyat daha karmaşık olabilir.

Tedavi takibi Bağırsak kanseri tedavisinden sonra, kanserin nüks edebilme ihtimaline dair belirtileri araştırmak ve tedavinin neden olduğu geç etkileri kontrol etmek için düzenli takip muayeneleri ve / veya tıbbi testler yapılmalıdır. İyileşme sırasında ve sonrasında, sağlıklı bir kiloyu korumak, fiziksel olarak aktif olmak, sigara içmemek ve dengeli beslenmek gibi sağlıklı yaşam tarzı uygulamaları teşvik edilir.