Karaciğer Kanseri Tedavisi

Prognoz tümörün evresine ve ilişkili karaciğer hastalığının ciddiyetine bağlıdır. Kötü sonucu öngören bazı faktörler vardır. Bunlar şunları içerir:

• Erkek cinsiyeti,
  • Yaşlılık,
  • Alkol tüketimi
  • Kilo kaybı,
  • İştah azalması

Bozulmuş karaciğer fonksiyonunun belirtileri: sarılık, asit veya karaciğer hastalığına bağlı zihinsel değişiklikler (ensefalopati)

Kan testleri: yüksek karaciğer fonksiyon testleri, düşük albümin, yüksek AFP, düşük sodyum, yüksek kan üre azotu

Tümörün evrelemesi: 3 cm'nin üzerindeki tümörler, çoklu tümörler, lokal kan damarlarının tümör ile tutulmuş olması, tümörün karaciğer dışına yayılmış olması.

Kemoterapi: Bu, bir ven yoluyla veya kemoembolizasyon yoluyla vücuda anti-kanser kimyasallarının enjekte edilmesini içerir.

Kemoembolizasyon tekniği, kemoterapötik ilaçların doğrudan tümörü besleyen kan damarlarına verildiği ve küçük kan damarlarının bloke edildiği, böylece ilacın tümör alanı içinde kalmasını sağlayan bir prosedürdür. Kemoterapi bazı semptomlarda iyileşme sağlayabilir ve muhtemelen tümör boyutunu küçültebilir (hastaların% 50'sinde), ancak iyileştirici değildir.

Ablasyon: Radyofrekans dalgaları kullanılarak ablasyon (doku yıkımı) tedavisi, tümöre alkol enjeksiyonu veya tümör bölgesine proton ışını radyasyonu, tedavi için diğer seçeneklerdir. Bu tedavilerden herhangi birinin diğerinden daha iyi olduğunu gösteren herhangi bir veri yoktur.

Cerrahi: Cerrahi, sadece karaciğerle sınırlı 3-5 cm'den daha küçük tümörleri olan iyi karaciğer fonksiyonuna sahip hastalar için geçerlidir. Hasta başarılı bir şekilde ameliyat edilebilirse, beş yıllık sağkalım % 30-40'tır. Birçok hastada, karaciğerin başka bir yerinde HCC'nin tekrarlanması söz konusu olabilir.

Karaciğer Nakli: Karaciğer nakli, son dönem karaciğer hastalığı ve küçük HCC'si olan hastalar için bir tedavi seçeneğidir. Ancak ciddi miktardaki donör sıkıntısı, bu tedavinin önündeki en önemli engeldir.