Obezite Nedir?

Obezite, yaşam ve beslenme alışkanlıklarının değişmesi, sanayinin sunduğu kötü gıda kalitesi gibi çeşitli etkenlerle gelişen, günümüzde ciddi bir sağlık sorunudur.

Şişmanlık, tedavi ve korunma için her zaman daha yeni yaklaşımların gerektiği yaygın bir hastalıktır. Bulundurduğu hastalıklar da göz önüne alındığında ileri düzeyde önemi olan bir toplum sağlığı sorunu olduğu görülmektedir. Bu hastalıkların bir kısmı, yüksek tansiyon, kalp ve damar hastalığı, diyabet, kolesterol yüksekliği, kanser, idrar kaçırma, eklem hastalıkları, astım ve diğer solunum hastalıkları ve hatta doğum defektleri ve uyku bozuklukları gibi ciddi tablolardır.

Obezite, vücutta aşırı yağ birikmesidir. Yani fazla kilonun kas ve kemik kütlesine bağlı olduğu durum şişmanlığı ifade etmez. Obeziteyi belirlemede en sık olarak [vücut kitle indeksi (VKİ) ya da body mass index (BMI)] kullanılır. Bu basit formül ağırlığın, metrekare cinsinden boy uzunluğunun karesine bölünmesidir. Ayrıca bel çevresi ve profesyonel cihaz ölçümleri yapılabilir.

VKİ’nin 30 üzerine çıkması obeziteyi ifade eder.

OBEZİTE CERRAHİSİNDE İŞLEMLERİMİZ

Tüp Mide Ameliyatı