Safra Kesesi Kanseri

Ne yazık ki safra kesesi kanseri, hastalığın erken ve tedavi edilebilir evrelerinde açık belirtilere sahip değildir. Safra kesesi kanserinin belirti ve semptomlarının çoğu, tümör zaten ilerlemiş aşamada olduğunda veya yakındaki organlara yayıldığı zaman ortaya çıkar.

Safra kesesi kanseri erken teşhis edildiğinde, sıklıkla tesadüfen bulunur. Başka bir deyişle, ilgisiz bir şikayet ya da durum için bir tarama sırasında, herhangi bir semptomu olmayan bir safra kesesi kanseri tespit edilebilir. Ya da safra kesesi taşı nedeniyle yapılan bir ameliyat sonrasında tesadüfen saptanır. Günümüzde, safra kesesi kanserlerinin sadece % 10'u, cerrahi tedavi için şans verebilecek bir aşamada bulunur. Şu anda safra kesesi kanseri için rutin tarama testi yapılmamaktadır.

Safra Kesesi Kanseri Belirtileri

Mevcut olduğunda, safra kesesi kanseri belirtileri arasında şunlar olabilir:

Karın ağrısı: Safra kesesi kanseri olan kişilerin yaklaşık% 50'sinin belirti olarak karın ağrısı olduğu tahmin edilmektedir. Bu karın ağrısı en sık sağ üst karın bölgesinde hissedilir. Ancak bu ağrı diğer bir çok hastalıkta da söz konusu olabileceğinden safra kesesi kanseri için spesifik değildir.

İştah kaybı: Genel bir iştah kaybı genellikle safra kesesi kanseri tanısına eşlik eder. Ancak bu durum da sadece safra kesesi kanserine özgü bir belirti değildir.

Sarılık: Sarılık, kanda çok fazla bilirubinin cildin ve gözlerin beyaz kısmının sararmasına neden olduğu bir durumdur. Bilirubinin bu birikimi, kaşımayla baş etmesi zor olan kaşıntıya da neden olabilir.

Kusma: Kusma ve genel bir bulantı hissi, safra kesesi kanserinin oldukça yaygın belirtileridir.

Karın kitlesi: Büyümüş bir safra kesesi, safra kesesi kanserine işaret ediyor olabilir. Büyümüş bir safra kesesi, safra kanallarının tıkanmasından kaynaklanır. Safra kesesi kanserinin karaciğere yayılması da sağ üst karın bölgesinde dolgunluğa ve şişkinlik hissine neden olabilir.

Kilo kaybı: Açıklanamayan veya istenmeyen kilo kaybı, safra kesesi kanserinin ilk belirtisi olabilir. Bir çalışma, yeni safra kesesi kanseri tanısı alan kişilerin % 40'ının istemsiz kilo kaybı olduğunu belirtmektedir.

Safra kesesi kanseri semptomlarının, diğer birçok hastalıkla benzer olduğunu unutmayın. Ancak safra kesesi kanseri belirtileri yaşıyorsanız, lütfen uygun bir inceleme ve tanı için doktorunuza başvurun.

Safra kesesi hastalığı sıklıkla geç kalındığı için risk faktörlerinizi bilmek faydalı olabilir. Yukarıda belirtilen semptomlardan herhangi birini yaşarsanız, erken teşhis için size bir şans verebilir. Risk faktörlerini de bilmek önemlidir. Risk faktörleri şunları içerebilir:

Safra Taşı: Safra kesesi kanserli 4 kişiden 3'ünde tanı anında safra taşı vardır, ancak safra kesesi kanseri nadir görülürken safra kesesi taşlarının yaygın olduğunu unutmayın. Her safra kesesi taşı kanser olacağı anlamı taşımamakla birlikte buradan çıkarılacak sonuç, eğer safra kesesi taşı nedeniyle ameliyat olmuşsanız, patoloji raporunuzu titizlikle takip etmeniz gerekliliğidir.

Obezite. Yerli Amerikalılar , Meksikalı Amerikan, Orta Avrupa ve Güney Hindistan soyları.

Sklerozan kolanjit veya porselen safra kesesi öyküsü.