Safra Kesesi Kanseri Belirtileri

Mevcut olduğunda, safra kesesi kanseri belirtileri arasında şunlar olabilir:

Karın ağrısı: Safra kesesi kanseri olan kişilerin yaklaşık% 50'sinin belirti olarak karın ağrısı olduğu tahmin edilmektedir. Bu karın ağrısı en sık sağ üst karın bölgesinde hissedilir. Ancak bu ağrı diğer bir çok hastalıkta da söz konusu olabileceğinden safra kesesi kanseri için spesifik değildir.

İştah kaybı: Genel bir iştah kaybı genellikle safra kesesi kanseri tanısına eşlik eder. Ancak bu durum da sadece safra kesesi kanserine özgü bir belirti değildir.

Sarılık: Sarılık, kanda çok fazla bilirubinin cildin ve gözlerin beyaz kısmının sararmasına neden olduğu bir durumdur. Bilirubinin bu birikimi, kaşımayla baş etmesi zor olan kaşıntıya da neden olabilir.

Kusma: Kusma ve genel bir bulantı hissi, safra kesesi kanserinin oldukça yaygın belirtileridir.

Karın kitlesi: Büyümüş bir safra kesesi, safra kesesi kanserine işaret ediyor olabilir. Büyümüş bir safra kesesi, safra kanallarının tıkanmasından kaynaklanır. Safra kesesi kanserinin karaciğere yayılması da sağ üst karın bölgesinde dolgunluğa ve şişkinlik hissine neden olabilir.

Kilo kaybı: Açıklanamayan veya istenmeyen kilo kaybı, safra kesesi kanserinin ilk belirtisi olabilir. Bir çalışma, yeni safra kesesi kanseri tanısı alan kişilerin % 40'ının istemsiz kilo kaybı olduğunu belirtmektedir.