Sleeve Gastrektomi (Tüp Mide) Ameliyatı

young-woman-with-measuring-tape-around-neck-holding-herself-by-f

Obezite Cerrahisi

Dünya üzerinde obezitenin sorun düzeyinde artmasından başlayarak, yaklaşık yarım asırdır çeşitli ameliyatlar uygulanmaktadır. Hastaya yapılan incelemeler sonucu verilen tedaviler ve diyet yöntemlerinden yanıt alınamadığı, uygun endikasyon durumunda, cerrahi girişim gerekir. Laparoskopik (kapalı) yöntemle yaptığımız cerrahi uygulamalarımızın sonuçları yüz güldürücüdür.

Yaptığımız en sık ameliyat çeşitleri laparoskopik gastrik by-pass ile sleeve gastrektomi (tüp mide) ameliyatlarıdır. Günümüzde laparoskopik cerrahi tüm dünyada ve ülkemizde giderek artan oranda ve başarıyla uygulanmaktadır. Obezite cerrahisi yapılamayacak durumlar:

• Kararsız psikiyatrik durum ve şiddetli yeme bozukluğu
  • Alkol bağımlılığı
  • Ciddi sistemik hastalıklar (örn. Karaciğer sirozu, ciddi solunum sistemi hastalığı, kanama veya enfeksiyon riskini artıran hastalıklar ve ciddi kalp hastalığı)
  • 65 yaş üstü hastalar
  • Uygun olmayan VKİ (BMI)

young-woman-with-beautiful-body-measure-tape (1)

Tüp Mide Ameliyatı

Sleeve gastrektomi, midenin açlık hormonu salgılanan bölgesini içerecek şekilde geniş bir kısmının çıkarılması temelinde yapılan bir ameliyattır. Midenin büyüklüğüne göre mideden çıkarılacak kısım değişmektedir çünkü midenin kalan kısmı belli bir genişlikte olduğu için çoğunlukla standarttır. Kimi hastalarda midenin %60’ı kimi zamanda %90’ına kadar çıkarılması gerekebilir. Midenin fundus denilen ve çoğunlukla çıkarılan bölgesinden Ghrelin isminde açlık hormonu salgılanmaktadır. Bu ameliyat bağırsaklarla ilgili herhangi bir bileşen içermemektedir bu bakımdan en naturel ve en fizyolojik ameliyattır. Bu ameliyat yapıldıktan sonra mide az miktar gıda ile dolar ve doygunluk hissedilir. Açlık hormonu bölgesi çoğunlukla alındığı için daha az acıkma hissi olur ve gıda fizyolojik yoldan giderek doğal bir zayıflama süreci yaşanır.

Sleeve Gastrektomi ameliyatları günümüzde çok iyi tanımlanmış ve artık komplikasyon riski oldukça az olan ameliyatlardır. Bu ameliyatlar da %1 oranında dikiş hattından kaçak ve enfeksiyon yüzde 3-4 oranında kanama riski mevcuttur. Ayrıca her ameliyatta olabilecek trombozis yani kan pıhtılaşmaları, kalp, akciğer, anestezi komplikasyonları, ilaç alerjileri gibi komplikasyonlar elbette bu ameliyatta da mevcuttur. Bütün komplikasyonlar toplandığı zaman ameliyatta ve sonrasında hayati riski 1000’de 0,5’tir.

Sleeve Gastrektomi Sonrası Beslenme:

Hastalar ameliyat sonrası birinci günde sıvı beslenmeye başlar, İkinci gün protein shake ve diğer beslenmeler devam eder, üçüncü gün çorba ile devam edilir. İlk iki hafta sadece sıvı gıda alınır. Üçüncü ve dördüncü haftalar püre kıvamında gıdalar alınır. birinci aydan sonra yasak olan gıdalar hariç tüm gıdalar alınabilir. Hastalara ameliyat sonrası protein vitamin destekleri ve ayrıca aylar boyunca kullanacakları tüm ilaçlar verilir.

Lütfen formu eksiksiz doldurunuz.

282x71Beyaz Kaplama Logo Png

Altınkum Mh. 416. Sk. No:1 K:3 Konyaaltı / Antalya